Doet je KRNWTR+ tappunt het niet, of heb je een andere vraag over een van onze producten? Hieronder vind je waarschijnlijk een antwoord op jouw vraag.
Als je de tap open zet, hoor je de koeler aanslaan (licht gebrom).
Is dit niet zo, kijk dan of de koeler wel stroom krijgt:
1. Controleer of de stekker in het stopcontact zit.
2. Controleer of er stroom op het stopcontact staat.
Controleer de koolzuurfles, deze vind je meestal bij de koeler.
1. Staat de koolzuurfles open? Draai de ronde knop boven op de koolzuurfles helemaal naar links (open).
2. Staat het reduceertoestel open? Zet het zwarte / rode hendeltje naar beneden (met de slang mee), zie:
3. Zit er nog koolzuur in de fles? De koolzuurmeter moet tussen 0-50 bar staan, de drukmeter op 4. Staan beiden meters op 0, dan is de koolzuurfles leeg. Kijk hieronder hoe je een koolzuurfles verwisselt.
Is de koolzuurfles niet leeg, maar komt er toch geen water uit? Ga dan verder naar stap 3.
Is de koolzuurfles vol, dan zit er misschien lucht in de leidingen. Reset de koeler:
1. Zet de koeler uit (trek de stekker uit het stopcontact)
2. Zet de tap open om de leidingen te ontluchten.
3. Zet de koeler aan (doe de stekker in het stopcontact)
4. Tap even goed door (3 – 5 liter)
Als je de tap open zet, hoor je de koeler aanslaan (licht gebrom). Is dit niet zo, kijk dan of de koeler wel stroom krijgt:
1. Controleer of de stekker in het stopcontact zit.
2. Controleer of er stroom op het stopcontact staat.
Krijgt de koeler wel stroom, maar wordt hij niet koud? Controleer dan de stand van de temperatuur.
Op de koeler zit een draaiknop, deze moet tussen de 5/6 staan. De koeler heeft even tijd nodig om koud te worden. Wacht daarom even een paar minuten en tap dan eerst even goed door (3 – 5 liter).
Afhankelijk van het type kraan vind je vind je een hendeltje waarmee je de watertoevoer kunt aanpassen.
De zwarte hendel moet naar beneden staan (op de afbeelding staat hij omhoog = dicht).
Afhankelijk van het type kraan vind je een inbus, die je losdraait, waarna je de watertoevoer kunt aanpassen, door aan de ring te draaien.
Staat de filter open, controleer dan de waterstop. Deze vind je bij de waterkraan en ziet er zo uit:
1. Zet de koeler uit (trek de stekker uit het stopcontact)
2. Draai de waterkraan dicht. Hier vind je ook de waterstop.
3. Draai de waterstop los van de kraan, draai de waterslang eraf. (houd een emmer bij de hand tegen natte voeten)
4. Aan de kant waar de slang zat, zie je een rood pinnetje in de waterstop. Duw deze in (naar binnen).
5. Draai de waterstop op de kraan, draai de slang er weer stevig op.
5. Zet de waterkraan open.
6. Zet de koeler aan (doe de stekker in het stopcontact).
7. Tap even goed door (3 – 5 liter)
STAP 1. BEKIJK DE LEKKAGE
Lekt er veel water uit de tap / koeler, draai dan als eerste de waterkraan dicht. Dit voorkomt natte voeten en (veel) waterschade! Bekijk daarna waar de tap / koeler heeft gelekt. Dit kan op verschillende plekken:
1. Koeler lekt uit overloopreservoir
In sommige gevallen lijkt het alsof er water uit de koeler lekt. In 9 van de 10 gevallen gaat het om ijsvorming of te weinig ventilatie. Zeker met warm weer moet de koeler harder werken. Je kan het overtollig water even opvegen en voor de zekerheid de koeler ’s nachts uit zetten, omdat er ijs is gevormd wat uitzet. Zet in de ochtend de koeler weer aan.
2. Er lekt een koppeling
Zorg dat de koppeling goed zit. Duw de koppeling stevig aan, duw ook de slang aan.
3. Het lekbakje overstroomt
Controleer het lekbakje. Is deze vol, leeg hem dan. Is het lekbakje op de afvoer aangesloten, controleer of de afvoer is geblokkeerd.
4. De tapkranen druppelen
Controleer op de kraan helemaal terugslaat. Is dit niet zo, draai dan aan de zilveren ring onderaan de tapkraan om deze te stellen.
Komt er geen bruisend water meer uit de tap? Dan is waarschijnlijk het koolzuur op. Op de koolzuurfles zit een reduceertoestel, zoals deze:
De linker meter moet tussen de 0-50 bar staan, de bovenste meter op 4. Staan beide meters (bijna) op 0, dan is het koolzuur op. Verwissel de koolzuurfles dan als volgt:
1. Draai de grote ronde knop in de kraag van de koolzuurfles dicht (naar rechts)
2. Draai met een ring- /steeksleutel het reduceertoestel los van de koolzuurfles
3. Pak de nieuwe fles en verwijder het beschermkapje.
4. Draai met een ring- / steeksleutel het reduceertoestel op de nieuwe fles
5. Draai de fles open met de grote ronde knop in de kraag van de koolzuurfles
6. Zet het zwarte / rodde hendeltje op het reduceertoestel open (met de slang mee)
7. Tap even goed door (3 – 5 liter)
Is je koolzuur op en wil je nieuw koolzuur bestellen? Dat kan! KRNWTR heeft een koolzuurdienst. Heb je nog geen KRNWTR Koolzuurflessen, dan kun je deze via de webshop bestellen. Heb je al wel KRNWTR-koolzuurflessen maar zijn ze leeg, dan kun je ze gemakkelijk via de webshop laten vullen!
Let op! De fles moet wel hetzelfde zijn als de fles op de afbeelding. Heb je een andere fles? Neem dan contact met ons op via support@krnwtr.nl
LET OP! Het proces van koolzuur bestellen is per 1 januari 2023 geoptimaliseerd. Dit betekent verandering. Vergeet de pakbon en het antwoordnummer niet.
Lege CO2 fles laten hervullen? Dat kan met het KRNWTR+ koolzuurfles omruilsysteem!
Dit is hoe het werkt:
1. Bestel via onze webshop een ‘hervul koolzuurfles’;
2. Na je bestelling ontvang je per mail de pakbon;
3. Print de pakbon uit en voeg bij je pakket.
Let op! Zonder bijgevoegde pakbon wordt je bestelling niet verwerkt.
4. Verstuur je koolzuurfles(sen) via een PostNL Pakketpunt met onderstaande adressering;
5. Nadat wij de koolzuurfles(sen) hebben ontvangen, vullen wij de koolzuurfles(sen);
6. Wij sturen vervolgens de gevulde koolzuurfles(sen) weer naar je terug.
Adressering met antwoordnummer (via PostNL):
Antwoordnummer 98206, 1000 VA AMSTERDAM
Adressering zonder antwoordnummer:
KRNWTR+
Hengelosestraat 304
7521 AN ENSCHEDE
LET OP! Deze service is alleen voor KRNWTR+ klanten
Fles inhoud: 2 kg, goed voor 300 liter bruiswater.
Zet de CO2 fles vast met onze koolzuurflesbeugel. Als de koolzuurfles leeg is, kun je deze laten vullen bij ons. Zie uitleg hiervoor bij product ‘koolzuur hervul | 2 kg‘
KRNWTR+ omruilsysteem
Tip! Schaf twee flessen aan om nooit zonder koolzuur te zitten. Als fles (A) leeg is, kan je hervul koolzuur bestellen. Om niet zonder koolzuur te zitten kun je ondertussen jouw tweede volle fles (B) aansluiten op het KRNWTR+ tappunt, zodat je blijft genieten van bruisend water.
Een aantrekkelijk tappunt zorgt ervoor dat mensen meer water gaan drinken. Het is daarom belangrijk dat de waterkoeler goed onderhouden wordt. Dagelijks schoonmaken en het lekbakje legen is even belangrijk als jaarlijks onderhoud en verwisseling van de filter(s) (1x per jaar).
Tip 1: Leeg het lekbakje of de watercontainer tijdig
Tip 2: Maak dagelijks het mondstuk schoon (met azijn of een sopje)
Tip 3: Haal een doekje over de buitenkant en externe onderdelen van de waterkoeler
Ontsmet regelmatig alle externe oppervlakken
van de KRNWTR+ dispenser: tapkranen, lekbak en rooster met een ontsmettingsmiddel.
Volgens de richtlijnen (Code of Practice) van de AWCN moet een waterkoeler minstens 1x per jaar worden gereinigd en filters worden vervangen. Volgens het Drinkwaterbesluit 2001, ben jij als verstrekker namelijk volledig aansprakelijk voor de kwaliteit van het drinkwater. Om de kwaliteit van een KRNWTR+ tappunt te behouden onderhouden wij de KRNWTR+ tappunten minimaal 1x per jaar (naast jullie eigen reguliere onderhoud).
Welke werkzaamheden worden er tijdens een onderhoudsbeurt uitgevoerd?
Wil je onze bijzondere limonadesiropen bestellen? Ga dan naar onze webshop!
Houdbaarheid siropen
KRNWTR+ limonadesiropen worden gemaakt met verse en natuurlijke producten van de beste leveranciers. Zonder kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen of conserveringsmiddelen. Alleen wat echt en natuurlijk is mag in KRNWTR+. Daarom zijn de siropen na opening beperkt houdbaar (1 maand).
Stroomt er geen siroop meer uit de tap en is het siropenbak wel nog vol?
Bekijk de handleiding
Heb je de stappen in het document van storingen doorlopen en is het niet opgelost, of kom je er niet uit? Stuur een mail naar support@krnwtr.nl met een korte uitleg van de situatie, inclusief foto’s en/of een filmpje. We nemen dan snel contact met je op.