Waarom WML het evenement Crashed Ice sponsort

Reactie WML: “Red Bull Crashed Ice Valkenburg is één van de evenementen die WML in 2012 in natura (met water) ondersteunt. Voor het maken van de ijsbaan is ongeveer 1.200 m3 water nodig. Dat lijkt heel wat, maar het is op de schaal van een waterbedrijf (WML maakt ongeveer 72.000.000 m3 water per jaar) heel weinig (0,003%).”

“Natuurlijk willen we het verspillen van kraanwater niet aanmoedigen, maar feit is dat kraanwater in Nederland voor heel veel toepassingen anders dan drinken gebruikt wordt. Denk aan proceswater voor bedrijven, maar ook voor douchen en het doorspoelen van het toilet. In die zin zien we het gebruik van water voor een ijsbaan dan ook als een normale bedrijfsmatige toepassing. Qua kosten komt het beschikbaar stellen van dit water voor ons neer op nog geen duizend euro (ongeveer 1 eurocent per klant per jaar op een nota van ongeveer 200 euro).”

Positiever imago
“Onze klanten geven aan dat het imago van WML positiever wordt, als we onze maatschappelijke betrokkenheid en ondernemerschap verbeteren. Eén van de manieren waarop we maatschappelijke betrokkenheid tonen en ondernemersgeest laten zien, is door het sponsoren van evenementen.”

 

In ons sponsorbeleid hanteren  wij de volgende criteria:

  • WML sponsort in natura, niet met geld.
  • WML sponsort evenementen en activiteiten die te maken hebben met Water, Bewegen en Gezondheid.

Bron: WML

WeTapWater: “Normaal heeft WML wel goede acties. Maar met deze actie slaat ze o.i. de plank een beetje mis.”

Lees ook: SP verbaast over sponsoring WML Red Bull Crashed Ice

 

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
Geen reactie's

Geef een reactie