PERSBERICHT: Operatie krnwtr gestart in LAB 111

Amsterdam 15 december – Vanaf vandaag schenkt Restaurant LAB 111 in Amsterdam kraanwater uit krnwtr karaffen van WeTapWater. LAB 111 is daarmee het eerste restaurant dat de karaffen in gebruik neemt.

Streepje voor
Otto Groeneveld, eigenaar van LAB 111: “ Een diner serveren is een beetje als een wedstrijd. Als je om te beginnen zorgt voor lekker brood, met olie en je doet niet moeilijk over een karafje water, dan heb je meteen een goede start gemaakt.”

Geen spelletjes
Als je bij LAB 111 om water vraagt, wordt standaard kraanwater aangeboden. Je kunt er ook een fles mineraalwater krijgen, maar daar moet je zelf om vragen. Otto, die jarenlange horeca ervaring heeft, weet dat er anders een spel gespeeld wordt tussen het personeel en de gasten. Het personeel probeert duur water te verkopen, terwijl de klant in de meeste gevallen liever kraanwater drinkt.

krnwtr: gastvrijheid met een groen randje
Otto Groeneveld: “Met de krnwtr karaffen, laten we zien dat kraanwater bij ons geen ondergeschoven kindje is. In tegendeel, we zijn er trots op en onze klanten zullen dit zeker waarderen!” Volgens Tom Niekamp, medeoprichter van WeTapWater, is dat ook precies de bedoeling: “Door krnwtr als merk of als label te gebruiken willen we dat je aan anderen laat zien dat jij kraanwater drinkt. Kraanwater schenken in de horeca is niet alleen gastvrij, het is ook vele malen beter voor het milieu dan flessen die soms honderden kilometer moeten afleggen over de weg. En bovendien kan kraanwater in Nederland moeiteloos concurreren met bron- of mineraalwater.”

Goed voorbeeld doet volgen
Tom Niekamp is erg gelukkig met deze nieuwe mijlpaal. “We zijn ervan overtuigd dat we met LAB 111 een heel mooie eerste locatie gevonden hebben die kraanwater in de krnwtr karaffen op tafel zet. We kunnen ons goed vinden in hun duurzame en servicegerichte dienstverlening, en hopen dat de horeca hun goede voorbeeld massaal zal opvolgen.” Een van de doelen van WeTapWater is om kraanwater in heel Nederland op de kaart te zetten. Deze wens wordt op Facebook onderschreven door meer dan 19.000 fans.

Meer weten?
Werk jij in de horeca en wil je ook krnwtr karaffen op tafel zetten? Kijk dan op krnwtr.nl of neem contact op via info@krnwtr.nl voor meer informatie, speciale tarieven voor horeca en leveringsvoorwaarden.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
1Reactie
  • Huub Mutsaers Watercompany
    Geplaatst op 10:22h, 16 december

Mooi, de eerste is over de dam. Laat de rest maar volgen, het is overigens een prachtige karaf.