Niet alleen horeca-ondernemers, maar ook hun gasten kunnen ons een mailtje sturen om zaken die kraanwater schenken aan te melden. Wij zetten ze op de kaart en sturen ze een sticker.Dat kan nog steeds per e-mail, maar omdat wij het je graag makkelijk maken, kun...

Bij een grote brand van een chemische fabriek in Moerdijk, woensdag 5 januari 2011, zijn in de lucht schadelijke stoffen vrijgekomen. De waterleidingmaatschappij Evides heeft direct voorzorgsmaatregelen genomen. Onder andere zijn de waterbekkens gelegen in Zuid Holland Zuid – die gevuld zijn met oppervlaktewater – tijdelijk buiten gebruik gesteld. Evides Waterbedrijf haalt sindsdien het oppervlaktewater direct uit de verder weg gelegen spaarbekkens in de Brabantse Biesbosch.
Sjouwen met flessen bronwater hoeft misschien niet meer, want vanaf nu tap jij een glaasje mineraalwater met bubbels zo uit de kraan! Grohe, fabrikant van o.a. kranen en douches heeft een multifunctionele keukenmengkraan ontwikkeld die zowel ‘gewoon’, gekoeld als bruisend kraanwater levert. Zeg maar een knop voor spaatje blauw en eentje voor water met bubbels.
prins-willem-alexander-en-kraanwaterIn 2008 zei Willem-Alexander: "Wij hebben in Nederland zulk goed kraanwater...we hoeven helemaal geen flessenwater te drinken." Waarom bestelde hij dan onlangs Spa Rood?
FIJI water onder vuurFIJI water, een waterflesje waar we het al eerder over hebben gehad, is nu het doelwit van een rechtszaak waarbij het bedrijf wordt beschuldigd van ‘greenwashing’. In het bijzonder hun eigen claim dat hun producten CO2-negatief zouden zijn, valt niet in goede aarde. Wat had je anders verwacht, van een plastic flesje water dat tot 20.000 kilometer moet afleggen om in de schappen te liggen?
Afgelopen weekend viel mijn oog, toen ik klaar was met afrekenen bij de plaatselijke bouwmarkt, op een advertentie aan de muur. "You Never Drink Alone". Ach, weer een nieuw watertje... Dit keer gelukkig geen zingende inktvis. Je zou denken dat deze onzinnige, energievretende en vooral onnodige business in deze tijden geen nieuwe nazaten voortbrengt, maar niets van dat alles! Normaal gesproken loop ik hier grinnikend voorbij, maar toen zag ik dat keurmerkje...
Danone Waters heeft met het bronwater Evian de Grand Prix Effie 2010 gewonnen. De beste prijs die je kunt krijgen. Het is namelijk de prijs voor de meest effectieve  reclamecampagne: de RollerBabies-campagne van Evian. De viral had in 2010 een duidelijk positief effect op zowel de naamsbekendheid als de verkoop van het mineraalwatermerk, wereldwijd. Daarbij werd, volgens de jury, de nieuwe positionering ('jeugdigheid') helder 'tussen de ogen' van een nieuwe doelgroep gebracht. De verkoop steeg met 7 procent en het filmpje werd 102 miljoen keer bekeken. De campagne werd ontwikkeld door het Franse reclamebureau BEETC Euro RSCG Parijs.Bekijk de commercial. Ik vind hem nog steeds goed.
MEER INFORMATIE?
CONTACT
WEBSHOP
OP SCHOOL
IN DE HORECA
OP HET WERK