Nestlé grootste waterverkoper

Amsterdam- Nestlé is wereldwijd marktleider in gebotteld water. Het Zwitserse concern heeft een volumemarktaandeel van 12 procent. Dat stelt Zenith International. Het marktonderzoeksbureau baseert zich daarbij op cijfers uit 2006.

Nestlé is zowel in volume (21.3 miljard liter) als in waarde marktleider. Het bedrijf heeft daarnaast het tweede grootste merk, Nestlé Pure Life, in haar portfolio.

Danone is de nummer 2 in de mondiale watermarkt. Het Franse concern heeft met Aqua het grootste merk in handen. Danone’s marktaandeel bedraagt 9.8 procent, het equivalent van 17.6 miljard liter.

Versnipperd
Coca-Cola’s marktaandeel van 7.3 procent wordt ietwat vertroebeld door de complexe structuur van het bedrijf. Het concern heeft eigen merken, merken die het deelt met haar bottelaars en merken die exclusief van haar bottelaars zijn.

Al met al is de globale watermarkt behoorlijk versnipperd. De nummer 10, het Braziliaanse Edson Queiroz, heeft een marktaandeel van slechts een half procent. De verwachting is dan ook dat verdere consolidatrie zal plaatsvinden.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
Geen reactie's

Geef een reactie