Eddy Zoë in nieuwe drinkwater campagne

‘Kraanwater. Daar kom je de klok mee rond.’
Dit is het thema van de nieuwe kraanwatercampagne van Vewin (Vereniging van waterbedrijven in Nederland). Eddy Zoëy, treedt in deze campagne op als ambassadeur voor kraanwater en wordt gecommuniceerd: via tv, radio en op de website Kraanwater.nu

50.000 liter kraanwater winnen
In de commercial worden consumenten uitgenodigd hun eigen favoriete kraanwatermoment te uploaden op de website Kraanwater.nu. De prijs voor de beste inzending is 50.000 liter kraanwater (= de hoeveelheid water die wij in 1 jaar per persoon gebruiken). De video met Eddy Zoe:


Campagne niet goed uitgevoerd
Ik vind de campagne niet goed uitgevoerd. Een paar puntjes. Het geld dat je aan radio en tv besteed kun je beter online inzetten. Is een stuk efficiënter. Het online filmpje met Eddy Zoe is helaas te lang en niet echt leuk of interessant, heeft dus een zeer laag tell-a-friend gehalte en is niet vindbaar op youtube. Er wordt geen gebruik gemaakt van hyves of facebook. En de themaregel “Daar kom je de klok mee rondt, communiceert niet snel genoeg.

Het is altijd jammer om te zien dat aan een goed bedoeld initiatief, het geld niet effectief wordt besteed. WeTapWater heeft nog wel meer adviezen en wil dit initiatief graag met raad en daad bijstaan. Kijken of Vewin daarvoor open staat…

Nederlandse consument bewust maken van kraanwater
Renate Rijken (Brabant Water), namens de drinkwaterbedrijven: “Met deze ludieke aanpak willen we bewustwording realiseren voor een product dat ogenschijnlijk heel vanzelfsprekend is in Nederland.”

Met de campagne zet de drinkwatersector de lijn voort die twee jaar geleden is ingezet om de Nederlandse consument meer bewust te maken van de betrouwbaarheid, beschikbaarheid en het comfort van kraanwater in ons land.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
1Reactie

Geef een reactie