kraanwater in de horeca

De 10 grootste ergernissen in de horeca

Uit onderzoek van Culy.nl blijkt dat de Nederlandse gasten in de horeca zich heel wat ergeren wanneer zij uit eten gaan. Onvriendelijk en onoplettend personeel staan boven aan. Hoe staat het inmiddels met kraanwater in de horeca?

De 7de ergernis: Kraanwater in de horeca
Geen (gratis) kraanwater staat op de zevende plaats in de lijst van ergernissen. Kraanwater in de horeca wordt door de campagnes van KRNWTR (onder andere de KRNWTR app) meer en meer geaccepteerd. Ondernemer en gast zien het als een vorm van gastvrijheid. Als er een redelijke prijs voor gevraagd word, als deze prijs duidelijk gecommuniceerd wordt en als kraanwater op een mooie manier gepresenteerd wordt, zijn gasten vaak bereid om er iets voor te betalen.

De 10 grootste ergernissen in de horeca

  1. • Onvriendelijke bediening (74 procent)
  2. • Onoplettende bediening (68 procent)
  3. • Slechte kwaliteit van het eten (67 procent)
  4. • Een slechte prijs/kwaliteit verhouding (48 procent)
  5. • Vieze toiletten (46 procent)
  6. • Lang moeten wachten op eten (46 procent)
  7. • Geen gratis kraanwater schenken (37 procent)
  8. • Overlast (35 procent)
  9. • Lang moeten wachten op de rekening (28 procent)
  10. • Te krappe tafels (25 procent)

 

waterkannenMet de mooie waterkannen van KRNWTR presenteer je op een stijlvolle manier kraanwater. Daarnaast kan je leuke ingrediënten toevoegen, waardoor de kraanwaterbeleving nog specialer wordt.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
2 Reactie's
  • Nan Duinmaijer
    Geplaatst op 13:01h, 18 januari

    Hopelijk dringt/drinkt het eens bij iedereen door dat het serveren van kraanwater gastvrij is…..
    Gisteren met een grote groep (!) gegeten bij “la Terrazza” in Bergen N.h., waar een glas kraanwater alleen wordt verstrekt als men medicijnen moet slikken.
    Tegen een kleine vergoeding heb ik geen bezwaar.
    Ik eet regelmatig buitens huis en het is voor het eerst sinds jaren dat dit mij overkomt!

    Nan Duinmaijer

  • Simone Dresens
    Geplaatst op 11:50h, 16 april

    Gisteren heb ik gegeten in Grand Athina in Leerdam en vroeg daar ook om kraanwater. De weigering “omdat ze er niets op verdienen” vind ik zo 2011!! Bekrompen en ongastvrij. Ik dacht dat we die discussie allang achter de rug hadden.
    Ik ben laatst op vakantie geweest in Portugal. Daar moet je zo wie zo je drinkwater in plastic flessen kopen, maar in alle restaurantjes krijg je gewoon een karaf goed water bij het eten, terwijl die mensen het financieel een stuk zwaarder hebben dan wij hier.
    Voor mij is het een reden om niet meer bij zo’n restaurant te eten of zelfs geen kopje koffie te drinken, daar hoort n.l. ook eigenlijk een glaasje water bij….Jammer, dat het van hogerhand niet verplicht is.

Geef een reactie